Kunskapsdatabasen



[2107] Lägga till en extra brevlåda/funktionsbrevlåda i Outlook    « Tillbaka till kategori
Författare: Servicedesk, Skapat: 2010-feb-18 10:21
Nyckelord: exchange, funktionslåda, funktionsbrevlåda, postlåda, funktion
Kategorier: E-post, Konfigurering
Språk: Swedish


-Lägga till en extra brevlåda/funktionsbrevlåda i Outlook

- Välj Epostkonton/Account Setting under Verktyg/Tools-menyn
- Markera ditt epostkonto och klicka på Ändra/Change
- Klicka på Fler inställningar/More Settings
- Klicka på Avancerat/Advanced
- Klicka på Lägg till/Add
- Skriv in namnet på den låda du vill lägga till (ex. its-servicedesk) och klicka OK
- Klicka OK igen och sedan Nästa/Next och därefter Finish och stäng sedan ned alla fönster så har du lagt till lådan i din Outlook och kan se epost som kommer in där.



Det går nu det även att öppna brevlådor/funktionsbrevlådor via webmail https://webmail.umu.se/:
- Logga in med ditt Umu-id
- Klicka på pilen vid ditt namn



- Sök efter brevlåda och välj.



Ett nytt fönster med den brevlådan kommer då att öppnas upp ifall du har rätt rättigheter.


Inloggning för administratörer Hjälp
Logga in Logga in
Klicka för att ändra inställningar för visning Gästinställningar